Zadania agenta reklamy w agencji teklamowej?

Agent reklamy to osoba pracująca w branży reklamowej (agencja reklamowa, biuro promocji, wydawnictwo). Jego głównym zadaniem jest planowanie i realizowanie kampanii reklamowej. Osoba pracująca w tym zawodzie w pierwszym etapie zajmuje się badaniem rynku. Drugi etap to wybór odpowiedniej formy reklamy (radiowa, telewizyjna, prasowa, graficzna). Agent reklamy współpracuje z działem kreatywnym (grafik, dyrektor artystyczny, copywriter). Do powstania reklamy niezbędny jest też media planner i dział produkcji (operator kamery, dźwiękowiec).

Do pracy w tym zawodzie przydatne jest wyższe wykształcenie (kierunki marketing, socjologia, psychologia, ekonomia). Można też skończyć szkołę policealną na kierunku technik organizacji reklamy. W polskim szkolnictwie odpowiednikiem tego zawodu jest technik organizacji reklamy. Tytuł ten można zdobyć po 2-letniej nauce w szkole policealnej lub 4-letnim technikum. Praca na tym stanowisku najczęściej odbywa się w biurze. Agent reklamy musi być osobą mobilną (częste wyjazdy i spotkania z klientami). Osoba pracująca na tym stanowisku musi być kreatywna, łatwo nawiązywać kontakt, szybko podejmować decyzje, być odporna na stres. Niezbędna jest umiejętność obsługi komputera, znajomość grafiki komputerowej i języka angielskiego. Bardzo przydatne jest też prawo jazdy kategorii b.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>