Lokowanie produktu

pobrane (1)Termin ‘lokowanie produktu’ określany jest mianem reklamy miękkiej. Polega na umieszczaniu np. określonych produktów, log firm w filmach, tak aby widz mógł się zapoznać z danym produktem. Jest to technika marketingowa. Po raz pierwszy lokowanie pojawiło się w Ameryce, w radiu . O lokowaniu zaczęto mówić głośno jednak dopiero w XX wieku od momentu upowszechnienia się kina i telewizji. Zrozumiano, ze film może być nośnikiem reklamy. Zaczęto od lokowania samochodów, ich marek. O lokowaniu mówimy nie kiedy dany produkt jest umieszczony w filmie, ale wtedy kiedy gdy jego producent za to zapłacił.

Do tej pory lokowanie było formą reklamy niesamodzielną. Co do zasady było zakazane, dlatego, ze odbiorca nie był uprzedzany, że jest wystawiony na działanie reklamowe. Obowiązująca od grudnia 2007 unijna dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych rozszerzyła zakres dotychczasowych obowiązków regulacyjnych na ich nowe formy. Dyrektywa ta odnosi się między innymi do przekazu handlowego, w takich postaciach jak: reklama telewizyjna, sponsorowanie, telesprzedaż i lokowanie produktu. Zakazane są: ukryte przekazy handlowe, lokowanie produktów, lokowanie tematów. Zakazane jest nadawanie przekazu handlowego, w tym lokowania wyrobów tytoniowych, napojów alkoholowych, usług medycznych, produktów leczniczych na receptę, gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach, substancji psychotropowych lub środków odurzających.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>