Jak wybrać biuro rachunkowe?

Wybranie odpowiedniego biura rachunkowego, które będzie obsługiwało naszą firmę to nie lada wyzwanie. Do zadań biura rachunkowego należą bardzo ważne kwestie, dlatego wyboru nie można lekceważyć i warto przyjrzeć się bliżej poszczególnym biurom.

Najważniejszą sprawą jest sprawdzenie czy wybrane przez nas biuro ma certyfikat Ministerstwa Finansów. Jeżeli okaże się, że tak należy sprawdzić czy dokument jest aktualny. Inną równie ważną sprawą jest aktualna polisa ubezpieczeniowa od odpowiedzialności cywilnej. Wykupiona polisa oznacza, że biuro rachunkowe traktuje swoich klientów poważnie i ubezpiecza ich w przypadku błędu popełnionego przez siebie. Polisa nie jest tania, więc biuro dzięki niej staje się bardziej prestiżowe.

Mimo tego, że biuro będzie w posiadaniu takiej polisy nie zmienia to faktu, że przed instytucjami takimi jak Urząd Skarbowy w przypadku błędu biura odpowiadamy my sami.  Dopiero kolejną z czynności jest żądanie odszkodowania. Mniej ważną kwestią, choć dla niektórych istotną jest wybranie biura, które podejdzie bardzo indywidualnie do sprawy. Duże biura mają tendencje do zapominania o ważnych sprawach i gubienia swoich klientów w całym gąszczu kontrahentów, a to nie sprzyja przyjemnej współpracy.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>