Czym zajmuje sie copywriter w agencji reklamowej?

Copywriter zajmuje się pisaniem tekstów do reklam. Najczęściej są to artykuły, hasła, scenariusze, piosenki. Copywriter najczęściej pracuje w agencji reklamowej. Jego twórczość jest wykorzystywana w radiu, telewizji, prasie, internecie. Copywriter piszący na potrzeby stron internetowych zajmuje się pozycjonowaniem (osiągnięcie jak najwyższego wyniku strony w wyszukiwarkach). Copywriter pracujący w agencji reklamowej (dział kreatywny) współpracuje z grafikiem, dyrektorem artystycznym tworzy również kampanie reklamowe. Musi posiadać wiedzę psychologiczną, socjologiczną, a także zdolności językowe i artystyczne.

Praca na tym stanowisku wymaga kreatywności, umiejętności w zespole, wiedzy z zakresu reklamy. W polskim szkolnictwie nie istnieje kierunek kształcący copywriterów. Najczęściej osoby pracujące na tym stanowisku mają ukończone studia na kierunku psychologia, z socjologia, zarządzanie i marketing, dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Praca w tym zawodzie wiąże się z ciągłą nauką Zarobki copywritera średnio wynoszą około 5 tysięcy złotych (na początku około 3 tysiące złotych). Ich wysokość zależna jest od doświadczenia, wykształcenia i miejsca pracy. Copywriter może pracować w wydawnictwie, domu mediowym lub jako freelancer (wolny strzelec). Wówczas jego zarobki zależą od ilości zleceń.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>